0
جزئیات طرح تشکیل  «وزارت بازرگانی» تصویب شد

جزئیات طرح تشکیل «وزارت بازرگانی» تصویب شد

 سه شنبه 9 مهر 1398 / بازدید 643 / نظرات 0 /

نمایندگان مجلس شورای اسلامی جزئیات طرح تشکیل وزارت بازرگانی را تصویب کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز با ۱۱۶ رأی موافق، ۴۶ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماینده حاضر در جلسه علنی جزئیات طرح تشکیل وزارت تجارت و خدمات بازرگانی را تصویب کردند.

براساس ماده واحده این طرح از تاریخ تصویب این قانون، احکام مربوط به ادغام دو وزارتخانه بازرگانی و صنایع و معادن در قانون تشکیل دو وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صنعت و معدن و تجارت مصوب ۱۳۹۷/۰۴/۰۸ لغو و وزارت بازرگانی تشکیل می شود و وزارت صنعت معدن و تجارت به عنوان سابق وزارت صنایع و معادن و وزارت جهاد کشاورزی بدون تغییر با کلیه وظایف و اختیارات سابق به فعالیت خود ادامه می دهند.

براساس تبصره یک ماده واحده این طرح، از تاریخ تصویب این قانون کلیه وظایف و اختیارات موضوع ماده یک قانون تمرکز وظایف و اختیارات مربوط به بخش کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی مصوب ۱۳۹۱/۱۱/۲۴ حسب مورد به وزارتخانه های ذیربط منتقل می شود.

براساس تبصره دو وظایف و اختیارات وزارتخانه های یاد شده با توجه به قوانین برنامه ۵ ساله ششم توسعه، اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و مدیریتی خدمات کشوری با عنایت به مأموریت های جدید این وزارتخانه ها، حداکثر ۶ ماه پس از تصویب از سوی هیئت وزیران به تصویب مجلس می رسد.

وزارتخانه های یاد شده تا زمان تصویب و ابلاغ وظایف و اختیارات جدید بر حسب وظایف و اختیارات سابق به فعالیت خود ادامه می دهند.

مطابق با تبصره ۳ هزینه های ناشی از اجرای این قانون از محل صرفه جویی در هزینه های جاری و از بودجه وزارتخانه های یاد شده تأمین می شود.

براساس تبصره ۴ کلیه قوانین عام و خاص مغایر با این قانون از تاریخ تصویب بود ملغی الاثر می شود.
منبع   :  mehrnews.com/news/4728393
تاریخ  :  98/7/3

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 

درباره ما

  در حال حاضر شرکت بيتا شهريار توس با افتخار همکاري با چندين شرکت خارجي حوضه خليج فارس،اروپا و آسياي ميانه  را دارد و همچنان تلاش بر گسترش اين روابط در عرصه صادرات و واردات کالاها با بالاترين کيفيت و ارزان ترين قيمت دارد .
در طي ساليان گذشته خدمات ما و رضايتمندي همکاران و هموطنان  عزيز نيز يکي از افتخارات مجموعه ما بوده است 

عضویت در باشگاه ما

برای اطلاع از آخرین خبرها و اطلاعات شماره تلفن خود را وارد نمایید.

تماس با ما

کشور ايران،استان خراسان رضوي،شهرستان مشهد،بزرگراه آزادي،آزادي 60،ساختمان سپهر،طبقه ۶ واحد ۱۶۳

051-36673567

00989151042294,آقای حسین زارع

051-36579709 داخلی 13

Bitashariartoos@gmail.com