0
تکلیف بانک مرکزی به بانک‌ها برای رفع تعهد ارزی واردکنندگان

تکلیف بانک مرکزی به بانک‌ها برای رفع تعهد ارزی واردکنندگان

 سه شنبه 12 شهریور 1398 / بازدید 687 / نظرات 0 /

اداره سیاست‌ها و مقررات ارزی بانک مرکزی اعلام کرد مجموعه مقررات ارزی درباره وثیقه مقرر واردکنندگان را برای اجرا به شبکه بانکی ابلاغ کرده است.

اداره سیاست‌ها و مقررات ارزی بانک مرکزی تبصره ۴ ذیل بند «ی» بخش اول مجموعه مقررات ارزی درباره وثیقه مقرر واردکنندگان را برای اجرا به شبکه بانکی ابلاغ کرد.
فرهاد آگاهی رئیس هیأت مدیره فدراسیون واردات در تاریخ ۱۶ تیرماه در نامه‌ای به دکتر عبدالناصر همتی رئیس‌کل بانک مرکزی خواستار اجرای صحیح تبصره ۴ از بندی «ی» مجموعه مقررات ارزی کشور مبنی بر رفع تعهد ارزی واردکنندگان معادل کالای ترخیص شده از گمرکات شده بود.
در این نامه آمده بود: احتراماً بازگشت به دستورالعمل سامانه رفع تعهدات ارزی واردکنندگان نرخ خردادماه سال ۱۳۹۸ به استحضار می‌رساند، عدم اجرای صحیح تبصره ۴ بند «ی» مجموعه مقررات ارزی کشور مبنی بر رفع تعهد ارزی واردکنندگان معادل کالای ترخیص شده از گمرکات توسط بانک‌های عامل، مشکلات عدیده‌ای را در پی داشته است.
وی افزوده بود: متأسفانه با گذشت سه ماه از مصوبه شورای گفتگو با حضور وزیر محترم اقتصاد و ابلاغ آن به بانک مرکزی، کماکان در بانک‌های عامل برخلاف ضوابط بانک مرکزی موارد کسر تخلیه یا احتمال بیش بود ارزش کل پروفورم، به‌عنوان تعهد ارزی واردکنندگان لحاظ می‌شود.
در نامه‌ای که از سوی اداره سیاست‌ها و مقررات ارزی بانک مرکزی در جواب نامه رئیس هیأت مدیره فدراسیون واردات ارسال شده، آمده است: احتراماً بازگشت به نامه شماره ۹۸۰۴۱۶۰۲ مورخ ۱۶ تیرماه ۱۳۹۸ در ارتباط با درخواست مطروحه، به اطلاع می‌رساند در اجرای مصوبات هشتاد و پنجمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی پیرامون وثیقه مقرر در تبصره (۴) ذیل بند «ی» بخش اول مجموعه مقررات ارزی به‌موجب نامه عمومی شماره ۱۳۸۰۰۵/۹۸ مورخ ۲۶ تیرماه ۱۳۹۸، مراتب جهت اجرا به شبکه بانکی کشور ابلاغ شده است. لذا خواهشمند است به واردکنندگان اعلام کرده تا موضوع را از بانک عامل مربوطه پیگیری کنند.
این نامه به امضای سید علی شعیبی و علی قاسمی در اداره سیاست‌ها و مقررات ارزی رسیده است.

تاریخ انتشار خبر :  98/6/12
منبع  :  http://otaghiranonline.ir/news/30150
 

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 

درباره ما

  در حال حاضر شرکت بيتا شهريار توس با افتخار همکاري با چندين شرکت خارجي حوضه خليج فارس،اروپا و آسياي ميانه  را دارد و همچنان تلاش بر گسترش اين روابط در عرصه صادرات و واردات کالاها با بالاترين کيفيت و ارزان ترين قيمت دارد .
در طي ساليان گذشته خدمات ما و رضايتمندي همکاران و هموطنان  عزيز نيز يکي از افتخارات مجموعه ما بوده است 

عضویت در باشگاه ما

برای اطلاع از آخرین خبرها و اطلاعات شماره تلفن خود را وارد نمایید.

تماس با ما

کشور ايران،استان خراسان رضوي،شهرستان مشهد،بزرگراه آزادي،آزادي 60،ساختمان سپهر،طبقه ۶ واحد ۱۶۳

051-36673567

00989151042294,آقای حسین زارع

051-36579709 داخلی 13

Bitashariartoos@gmail.com