0
اختصاص ارز دولتی منشا مفاسد اقتصادی در جامعه است

اختصاص ارز دولتی منشا مفاسد اقتصادی در جامعه است

 دوشنبه 4 شهریور 1398 / بازدید 601 / نظرات 0 /

گرگان- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گرگان گفت: هم اکنون مشکل اصلی بازرگان اختصاص ارز دولتی است چرا که منشا خیلی از مفاسد اقتصادی در جامعه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد چوپانی عصر پنج شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در شرایط تحریم باید مراودات تجاری و سیاسی ایران با ۱۵ کشور همسایه افزایش یابد. وی با اشاره به اینکه گلستان با پنج کشور مرز آبی و خاکی دارد، افزود: سال گذشته گلستان ۲۰۰ میلیون دلار صادرات محصولات مختلف از جمله صنایع غذایی، پنیر، رب و فولاد و ... داشت که جای تقدیر دارد.
رئیس اتاق بازرگانی گرگان با تاکید بر اینکه باید مطالبات منطقی شود، ادامه داد: دولت باید نگرشش را تغییر دهد تا تجار و بازرگانان بتوانند در بازارهای جهانی ورود بهتری داشته باشند. وی اضافه کرد: هم اکنون مشکل اصلی تجار و بازرگانان ارز دولتی است؛ ارز دولتی منشا بسیاری از مفاسد اقتصادی در جامعه است.
چوپانی تصریح کرد: دولتمردان با این نگاه که تخصیص ندادن ارز دولتی به بعضی از اقلام وارداتی گرانی ایجاد می کند به اختصاص ارز دولتی به واردات ادامه می دهند در شرایطی گرانی ایجاد شده و بهتر است ارز آزاد شود و دولت یارانه سه تا چهار دهک آسیب پذیر را افزایش دهد.
به گفته وی هم اکنون تجار و بازرگانان گلستانی برای تجارت با قزاقستان مشکل ندارند بلکه دولت باید پول ملی را برای مراودات با کشورهای همسایه برقرار کند.
تاریخ انتشار خبر  : 98/5/31 
منبع  :  mehrnews.com/news/4699097 

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 

درباره ما

  در حال حاضر شرکت بيتا شهريار توس با افتخار همکاري با چندين شرکت خارجي حوضه خليج فارس،اروپا و آسياي ميانه  را دارد و همچنان تلاش بر گسترش اين روابط در عرصه صادرات و واردات کالاها با بالاترين کيفيت و ارزان ترين قيمت دارد .
در طي ساليان گذشته خدمات ما و رضايتمندي همکاران و هموطنان  عزيز نيز يکي از افتخارات مجموعه ما بوده است 

عضویت در باشگاه ما

برای اطلاع از آخرین خبرها و اطلاعات شماره تلفن خود را وارد نمایید.

تماس با ما

کشور ايران،استان خراسان رضوي،شهرستان مشهد،بزرگراه آزادي،آزادي 60،ساختمان سپهر،طبقه ۶ واحد ۱۶۳

051-36673567

00989151042294,آقای حسین زارع

051-36579709 داخلی 13

Bitashariartoos@gmail.com