0
افزایش درخواست سرمایه گذاری خارجی در حوزه معدن کشور

افزایش درخواست سرمایه گذاری خارجی در حوزه معدن کشور

 دوشنبه 28 مرداد 1398 / بازدید 604 / نظرات 0 /

همدان - وزیر صنعت، معدن و تجارت از افزایش درخواست سرمایه گذاری خارجی در حوزه معدن کشور خبر داد و گفت: هر هفته حداقل چند ملاقات خارجی با سرمایه گذاران خارجی انجام می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا رحمانی پیش از ظهر شنبه در جلسه قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان همدان با تبریک سالروز بازگشت آزادگان به ایران اسلامی، گفت: امروز همه خدمات ما مدیون آزادگان و شهدا است
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه امسال ۷ محور در وزارت صمت اولویت قرار گرفته است، افزود: یک محور توجه به تولید داخل است که تعمیق و توسعه تولید را در پی دارد و ۱۰ برنامه ذیل محور این برنامه قرار می گیرد
وی با بیان اینکه هر کالایی که در داخل امکان تولید آن وجود دارد باید تولید شود به برپایی نمایشگاه «فرصت‌های ساخت داخل» اشاره کرد و این نمایشگاه را تقاضامحور عنوان کرد و گفت: برپایی این نمایشگاه آغاز یک حرکت جدید بود و بخش های مختلف مخابرات، نفت، گاز، خودرو و قطعات در آن شرکت کردند
رحمانی با بیان اینکه در حوزه خودرو و نفت اقدامات خوبی آغاز شد، اظهار داشت: باید تولیدات داخل حمایت و زمینه صادرات این تولیدات بیش از پیش فراهم شود
صادرات به کشورهای همسایه فرصت است
وی توسعه صادرات غیر نفتی را نیز مورد تاکید قرار داد و با بیان اینکه صادرات به کشورهای همسایه را باید فرصت دانست، گفت: پتانسیل مطلوبی در کشورهای همسایه برای توسعه صادرات غیر نفتی وجود دارد و اگر سهم ۲ درصدی صادرات غیر نفتی ایران به این کشورها به ۴ درصد تبدیل شود صادرات رونق قابل توجهی خواهد داشت
وی با بیان اینکه توسعه صادرات اشتغال آفرینی را رقم می زند به ظرفیت همدان در حوزه صادرات اشاره کرد و با بیان اینکه باید به این موضوع توجه بیشتری شود، گفت: صادرات غیر نفتی همدان به صورت مستقیم و غیر مستقیم از گمرک همدان و سایر گمرک های کشور رقمی معادل یک‌میلیارد دلاربوده است
وزیر صنعت، معدن و تجارت به صنعت ساخت مبل در ملایر و تویسرکان استان همدان اشاره کرد و با بیان اینکه میزان تجارت صنعت مبل در دنیا ۱۳۰ میلیارد دلار بوده است، اظهار داشت: سال گذشته صادرات ایران در این زمینه ۶۴ میلیون دلار بوده است.
صادرات مبل در ایران با ظرفیت موجود در دنیا فاصله قابل توجهی دارد
رحمانی بابیان اینکه صادرات مبل در ایران با ظرفیت موجود در دنیا فاصله قابل توجهی دارد، گفت: در راستای رونق صادرات مبل استان همدان یک کارگروه نیاز است تا بررسی شود چه کارهایی باید انجام شود که همدان در صادرات این حوزه رونق بگیرد.
وی با اشاره به اینکه افزایش نرخ ارز باید صادرات را توجیه‌پذیر و قاچاق را توجیه‌ناپذیر کند، افزود: باید دلایل عدم رشد صادرات مبل و سفال مشخص شود.
وی خطاب به استاندارهمدان با بیان اینکه باید جهت‌گیری صنعتی در زمینه رونق صادرات مبل در استان همدان ایجاد شود، افزود: یکی از محورهای مورد توجه دیگر معدن و صنایع معدنی است به طوری که در کنار نهضت ساخت داخل به انقلاب معدنی هم توجه کرده ایم.
رحمانی با تاکید بر اینکه ایران ظرفیت معدنی ویژه ای دارد و برنامه های مفصلی از اکتشاف تا صنایع معدنی را در برنامه داریم و در استان های معدنی هم فعالیت های خوبی انجام شده است، گفت: با وجود تحریم افزایش درخواست سرمایه گذاری خارجی در حوزه معدن را شاهد هستیم به طوری که هر هفته حداقل چند ملاقات خارجی با سرمایه گذاران خارجی دارم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در این میان استان همدان نیز ظرفیت معدنی خوبی دارد، عنوان کرد: یکی از برنامه ها فعال سازی معادن کوچک است چراکه معادن کوچک هر جایی می توانند فعالیت کنند که این امتیاز در حوزه فلزات قابل توجه است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر در حوزه استخراج موبایلی نیز فعال شده ایم، بیان کرد: محصول این معادن به صورت تضمین شده و به قیمت روز خریداری می شود.
راه نجات کشور در توجه به حوزه فناوری است
رحمانی با اشاره به اینکه محور چهارم مورد توجه عرصه فناوری است چراکه معتقدیم راه نجات کشور در توجه به حوزه فناوری است، گفت: یکی دیگر از برنامه ها ایجاد ارتباط بین دانشگاه و صنعت است چراکه راه نجات کشور در رونق تولید است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه نوین‌سازی نظام بازرگانی را گام بعدی برشمرد و با بیان اینکه با این محور ۱۲ برنامه تعریف شده است، گفت: نظام توزیع نیز باید اصلاح شود.
رحمای با اشاره به اینکه دشمن تصور می‌کرد اگر کارخانه‌ای تعطیل شود دومینوی تعطیلی کارخانه ها در کشور ایجاد می شود اما تولیدکنندگان مانند رزمندگان دوران دفاع مقدس پای کار بودند، گفت: دشمن ناامید شده چراکه حتی در پروژه تحریم و فشار اقتصادی نیز شکست خورده است.
وی با اشاره به اینکه اجازه ندادیم واحدها به خاطر تحریم تعطیل شوند، اضافه کرد: تلاش ها به سمتی رفت که واحدهایی که از سال‌های قبل تعطیل بودند نیز در مدار تولید قرار گرفتند.
وزیر صنعتف معدن و تجارت با تاکید بر اینکه مدیریت بدون برنامه‌ریزی معنا ندارد و باید با برنامه پیش رفت، گفت: محور بعدی تامین مالی است چراکه رونق تولید نیاز به نقدینگی دارد.
رحمانی محور دیگر را بهبود فضای کسب و کار دانست و با بیان اینکه انجمن‌های تخصصی اتاق‌های بازرگانی را پای کار آورده ایم، گفت: فضای کسب و کار در کشور مناسب نیست که برای بهبود آن باید هر شخص در هر کجا امور را تسهیل کند و همدیگر را کمک کنیم.
mehrnews.com/news/4694112 : منبع
تاریخ :98/5/26

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 

درباره ما

  در حال حاضر شرکت بيتا شهريار توس با افتخار همکاري با چندين شرکت خارجي حوضه خليج فارس،اروپا و آسياي ميانه  را دارد و همچنان تلاش بر گسترش اين روابط در عرصه صادرات و واردات کالاها با بالاترين کيفيت و ارزان ترين قيمت دارد .
در طي ساليان گذشته خدمات ما و رضايتمندي همکاران و هموطنان  عزيز نيز يکي از افتخارات مجموعه ما بوده است 

عضویت در باشگاه ما

برای اطلاع از آخرین خبرها و اطلاعات شماره تلفن خود را وارد نمایید.

تماس با ما

کشور ايران،استان خراسان رضوي،شهرستان مشهد،بزرگراه آزادي،آزادي 60،ساختمان سپهر،طبقه ۶ واحد ۱۶۳

051-36673567

00989151042294,آقای حسین زارع

051-36579709 داخلی 13

Bitashariartoos@gmail.com